روشن‌فکری دینی از کمبود نگاه تاریخ‌محورانه رنج می‌برد برگزاری جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام‌رضا (ع) مشهد استقبال زائران و مجاوران بارگاه رضوی از نمایشگاه «در آستان بقیع» بازدید رئیس بعثه مقام معظم رهبری از نمایشگاه «در آستان بقیع» افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت پذیرش زائران مددجو در خراسان رضوی به کجا می‌روم آخر؟ بررسی فضیلت امیرالمؤمنین(ع) در حدیث ردالشمس برگزاری نشست تخصصی «وعده صادق» در مشهد مقدس دومین نشست کارگروه ملی امام‌رضا(ع) در مشهد برگزار شد درباره بانویی نیکوکار که بانی روشنایی حرم مطهر رضوی شد شکر نعمت همجواری با امام رئوف (ع) بازخوانی شخصیت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)| نامه‌ای از مسافر مشهد به مسافر ری ارائه خدمات «آب‌رسانی» در پهنه سیستان توسط خادمیاران رضوی و با هدف کمک به مدیریت کم‌آبی جزئیات برنامه‌های قرآنی روزانه حرم‌مطهررضوی (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) «چشمه‌های معارف رضوی»؛ روایتی از مهم‌ترین احادیث امام رضا(ع) کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد مقدس افتتاح می‌شود ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شب شهادت حمزه سیدالشهدا(ع) چند هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی داریم؟
سرخط خبرها

جشن تکلیف ویژه دختران غرب آسیا در حرم مطهر رضوی برگزار شد

  • کد خبر: ۲۱۵۵۴۸
  • ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰
جشن تکلیف ویژه دختران غرب آسیا در حرم مطهر رضوی برگزار شد
هم‌زمان با ایام خجسته ماه شعبان، به همت مدیریت زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی، جشن تکلیف ویژه دختران غرب آسیا (عرب زبان) در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد ذوالفقاری، مدیر امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی در این مراسم گفت: هیچ چیز به اندازه واجبات نزد خداوند محبوب نیست. انسان در سیر به سوی خدای متعال، باید همان‌گونه که خدای متعال بیان فرموده حرکت کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمد ذوالفقاری تصریح کرد: تقرب به خدا یعنی نزدیک شدن به مقام کمال و سعادت، چیزی که هدف خلقت همه انسان‌هاست و این مهم به وسیله انجام تکالیف الهی محقق می‌شود. وجود قابلیت‌های انسانی با رسیدن به مرز بلوغ و به تبع آن تشریع سن تکلیف، در حقیقت زمینه‌ساز رسیدن به اهداف متعالی خلقت است نه ظلم و به سختی انداختن بندگان.

مدیر زائران غیرایرانی در ادامه اظهار کرد: برگزاری جشن عبادت برای دختران به پررنگ شدن و متجلی شدن اهمیت دستورات و احکام الهی کمک می‌کند، از همین رو برگزاری جشن تکلیف برای دختران ضمن آنکه سبب یادآوری تکالیف الهی آنان در برابر دستورات پروردگار می‌شود، می‌تواند آغازی زیبا برای حرکت در مسیر بندگی و عبادت خداوند متعال باشد.

وی ادامه داد: ما براى هر عید یا هر مناسبت خوب که از طرف پروردگار نعمتى به ما رسیده باشد، جشن مى‌گیریم تا بدین وسیله سپاسگزارى و شکر و شادى خودمان را نشان دهیم. به تکلیف رسیدن، یک عید به حساب مى‌آید، چون از نظر عقلى و جسمى به حدّى رسیده‌ایم که خداوند به ما دستور مى‌دهد و ما خوشحالیم که خواسته‌ها و دستورهاى او را اطاعت کنیم و بنده شایسته او به حساب آییم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ذوالفقاری افزود: ما با «جشن تکلیف»، نعمت‌هاى خدا را گرامى مى‌داریم و این روز بزرگ را که در آن به سن تکلیف رسیده‌ایم، به‌عنوان یک روز پرشکوه و خاطره‌اى به یادماندنى به یاد مى‌سپاریم.

وی در پایان گفت: خاطره جشن تکلیف، یک خاطره شیرین تربیتى و معنوى است. مناسب است که نوجوانان عزیز، تاریخ دقیق تولّد خود را بدانند، تا بتوانند روز مکلّف شدن خود را طى مراسمى جشن بگیرند و شادى کنند.

 اجرای مجری و تلاوت قرآن توسط یکی از دختران، اجرای سرود و سه نمایش، قرائت دعای فرج و اهدای هدایا از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

این مراسم امروز، ۱۵ اسفندماه با حضور ۲۴ دختر عرب‌زبان به همراه مادرانشان در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->